söndag 2 september 2012

Huddinge IF 100 år!

Igår - lördag - firade Huddinge IF att man funnits och varit aktiv i kommunen i etthundra år!
Klubben bildades alltså 1912, samma år som Stockholmolympiaden, och då hade Huddinge tretusen invånare (3 000)!
Ja det har ju hänt en hel del på hundra år, både för klubben och kommunen.
Jag och flera andra politiker var där för att fira födelse"barnet", och vid tolv gjorde fritidschefen - Kicki Johansson - och jag gemensam sak och överlämnade present och blommor. (Presenten var ett inramat fotografi av Huddinge IF:s konstgräsmatta och de blommor som ses på bilden nedan.)

Och precis innan jag gick gjorde damlaget 2-0 på ett gästande lag från Hammarby (vilket sved litet i mitt grön-vita hjärta) och många mål hoppas jag är något vi kommer att få se mer av de kommande hundra åren.

I mitten på bilden syns Per Brick, ordförande i Huddinge IF, flankerad av delar
av sin styrelse - till vänster - och av mig och Kicki Johansson till höger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar