måndag 5 mars 2012

Frimärksmässa i Huddinge - HUDDEX 2012

Under helgen den tredje-fjärde mars anordnade Huddinge frimärksklubb en stor frimärksutställning i Huddingegymnasiet.
Jag var inbjuden att hålla ett kort invigningstal vid lunchtid.
Då jag kom till utställningen var det redan mycket folk där - utställningen öppnade redan klockan tio. De många besökarna vandrade omkring utställningsskärmarna och även kring de försäljare och andra utställare som fanns på plats. Både svenska posten och den åländska (!) var där.
Och vid tolv blåstes det i ett gammalt posthorn och så fick jag säga några ord. Eftersom min kunskap om frimärken är tämligen begränsad fick jag hålla mig till det varierade föreningslivet i Huddinge och min glädje över att Huddex kunde ha sin stora utställning samtidigt som Huddinge frimärksklubb firade sin fyrtioårsdag!



På bilden syns jag till höger; mannen till vänster heter Mikael Örjansberg och kommer från Postens frimärksavdelning. Thorsten Sandberg, från Posten även han, tog bilden (Thorsten och jag var dessutom klasskamrater för sisådär 45 år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar