måndag 13 september 2010

Toppkandidat no 9


Amanda Brihed


Jag är en ung förstagångskandidat med stort frihetspatos och ett genuint intresse för integritet, frihetlighet, demokrati och mänskliga rättigheter. Jag har varit mycket aktiv inom FRA-rörelsen, genom bl.a. Nätverket Svart Måndag som jag grundade 2008. Jag drivs även av ett brinnande intresse för klimatfrågor, modern liberal feminism, hbtq, vården, skolan och Sverige som en drivande forskningsnation. Jag tror på individens rätt till sitt eget liv, sin egen kropp, sin egen övertygelse och sin egen historieskrivning.

• Vård i tid. En bättre vård och ett mänskligare sjukförsäkringssystem börjar i kommun och landsting!
• Bromsa växthuseffekten. En modern och framstegsvänlig klimatpolitik för framtiden börjar här och nu!
• Bryt utanförskapet. Bättre tillvaratagande av minoritetsgruppers kunnande, erfarenheter och rättigheter!
• En skola i världsklass. Mer och bättre utbildning ger bättre förutsättningar för en framgångsrikt, global karriär!
• Bygg i Huddinge. Aktivt byggande för fler bostäder och större möjligheter till arbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar